Tuesday, January 06, 2009

Cuti Panjang

Betul-betul aku cuti panjang. Bermula dari balik kampung pada 2 hingga 9 Disember 2008 (Raya Haji) sampailah sekarang. Asyik cuti saja memanjang. Tahun baru 2009 ini pun sudah awal-awal cuti. 2 Januari, daftar anak no.3 masuk tingkatan satu dan 5 Januari, teman anak bongsu masuk tahun 1. Kedua-dua sekolah dalam Taman Perumahan. Jalan kaki saja ke sekolah. Tahun ini ada sedikit kejutan, sekolah tidak mahu ambil duit pulak. Yuran tambahan sekolah dan PIBG tidak payah bayar lagi. Hurmm..tunggu arahan kementerian, mungkin bulan April ini paling cepat bayaran akan diterima.

Jadi, tidaklah banyak sangat perbelanjaan anak sekolah tahun ini. Empat beradik, dua menengah dan dua rendah, pakaian sekolah ada lah RM300. Buku tulis dan tambahan adalah kot RM200. Cuma kena bajet tuisyen untuk kakak hendak ambil SPM tahun ini.

Dan hari ini kerja pulak ada lagi kejutan, "Kamu ditawarkan Kuartes, supaya ada orang boleh cepat datang ke tempat kerja ini jika ada kecemasan.".."Kami tidak nampak orang lain, kecuali kamu.".. "Setuju".."Nanti,kami usahakan." Jika betul-betul jadi, kenalah aku tinggal kat sini, bujang. Tunggu sedia, selang seminggu.

Akhirnya, jangan lupa! Peperiksaan akhir OOP2 (C#.Net) pada 8 Januari ini. Sudah ambil cuti pun. Semalam ke PD, diskus dengan Combi kat kedai Mamak(Famili dia punya)Bt 9, sebelah Politeknik. Agak-agaklah topik apa yang akan ditanya. Klu telah diberi dan biasanya cikgu kat kolej ini pun malas hendak reka soalan baru. Semester lepas, subjek OOP1(Java) keluar sebijik soalan tahun Januari 2008. Apa lagi skor A le.

Dua paper telah berlalu, pada 3 dan 4 Januari..biasa saja. Tak kisahlah kalau nak dapat apa. Sebabnya, buka core punya subjek.

Semoga berjaya untuk semua.

No comments: