Friday, January 23, 2009

Bil lama

Aku ada hutang lama dengan syarikat TM ini. Bil telefon dan bil TMNet. Dua malam lepas aku sudah bayar bil TMNet kat kiosk, RM80. Tapi bil sebenarnya hanya RM76.14, biasalah mesin mana mahu terima jumlah sa ringgit dan sen. Cuba pula untuk bayar bil telefon, ek leh..jual mahal pulak..tidak kenal.

Jadi semalam aku panggil orang yang hantar sms suruh bayar bil telefon itu, alamak! cakap kasar gedegag. Tidak padan dengan nama yang comel. Mengadu hal aku yang tidak boleh bayar kat kiosk, katanya mesin itu memang macam tu, kadang gelong. Suruh aku bayar kat kaunter dan bagi diskaun lagi 30% sempena raya cina. Cuma perlu bayar RM35 saja.

Dan hari ini, bila bini pergi bayar, alahai..tiada diskaun pulak, bayar penuh RM63.95. Apahal, Cik legal kasar gedegag? Mana itu diskaun pergi aah?

No comments: