Friday, January 30, 2009

Minggu ini

Semalam boss datang, bagi taklimat cara untuk tunggusedia. Akan bermula minggu depan 2 Februari dan seterusnya selang seminggu. Alamat untuk buat tuntutan perjalanan guna alamat bilik sewa lama di Flat Bukit Angkasa, Pantai Dalam. Tidak boleh guna alamat sekarang sebab lebih 40km. Boleh claim bil henpon, tapi kena buat surat dulu. Kemudian cerita pasal pelan komunikasi ICT untuk fasa 3 2009-2011, fokus ke arah tranformasi bisnes. Kena buat soal-selidik dan tandatangan untuk sahkan dah dengar ini cerita. Aduss..tiada hatilah apa yang nak jadi kat majikan aku ni. Suku pertama pun dah rugi 900juta. Semua dah jadi rutin dan boring. Harap dapat aku cabar situasi ni dan kasi 'boom'.

Pembantu Tadbir sudah bersuara "Nanti bulan depan buat timesheet untuk claim standby". Rupanya baru aku tahu tahun lepas nama aku tidak digazetkan sebagai orang tunggusedia. Sebab itu claim standby pada November lepas nampak macam ada yang tidak kena. Tak faham?
Kawan pun sudah 'sound' "Lepas ni boleh makan nasi ayam seminggu free". Alahai kawan-kawan.

Sabtu dan Ahad ini ada dua agenda, satu main Paintball di PutraJaya, Ahad ini dari 12:00 hingga 6 petang. Kos sudah bayar RM80, dari bulan Ogos tahun lepas lagi. Tunda punya tunda, lusa ni baru nak jadi. Kali pertama main benda ni, tak taulah macam mana nak jadi.

Agenda kedua..
Ahad jugak nak pi tengok motor di Sungai Udang, Melaka. Sepupu punya, tapi sudah jem. Dengar kata engko dan tempat pijak sudah patah. Almaklumlah geng komando yang naik. Kalau jadi ambik, ambiklah bawa balik dan baiki. Ahad tak sempat kot, esoklah.

Kelas..berjalan dengan lancar. Buku VB.NET yang disuruh cari belum diketemui. Nanti petang pi tengok kat Librari Uniten ni, ada kot. Pandai program ni nanti, bolehlah siapkan dua projek kat ofis ni. Salah satu nanti boleh jadikan projek untuk paper kat kolej. Cikgu pun dok motivate untuk tulis dan jual program..Peluang buat duit tu.

Semoga semuanya dapat berjalan lancar dan mendatangkan rezeki yang lebih banyak untuk tahun 2009 ini. Amin ya Allah.

No comments: