Wednesday, January 14, 2009

Halalkan

Kawanku ke Chengmai dan dia hilang wang dalam RM300 tapi dalam bath lah. Dan dia dapat mengagak siapa yang mengambilnya. Ini kerna seorang rakan rombongan itu telah diberi amanah untuk memegang sekejap bag duitnya semasa dia masuk ke tandas.

Walau pun terkilan, tapi? Dihalalkan wang itu kepada siapa yang mengambilnya. Bila ditanya kenapa? Supaya dia tidak perlu berurusan lagi dengan orang yang mengambilnya di akhirat sana. Urusan itu biarlah dia dengan tuhannya.

Aduss..sesungguhnya hari ini banyak pengajaran dari tuhanku. Pagi tadi, makcik-makcik bercakap mengenai kejiranan mereka yang tidak peduli dengan alam sekitar dan jirannya yang terpaksa mengadu busuk disebabkan kebersihan di sekeliling rumah yang tidak terjaga. Aku mendengar seperti hal ini ditujukan kepada aku yang semenjak kebelakang ini kurang peduli tentang hal ’hygiene’(kebersihan) dan kecacatan di rumah sendiri.

Terima kasih kepada Saudara Fuad Latip(FuadLatip.com) yang sentiasa mengingati aku supaya sentiasa berkomunikasi dengan tuhan dalam segala hal. Hatta hal tidak baik sekali pun.

Harap aku senantiasa tidak lupa tuhan dalam segala hal.

No comments: