Friday, September 05, 2008

Peperiksaan

Esok sepatutnya aku menghadiri peperiksaan Pengajian Sijil Usuluddin Modul 2, tapi apakan daya yurannya tidak dapat aku sempurnakan. Walau persediaan telah dibuat, membaca, mengulangkaji dan membuat summary tanpa membayar yuran sepenuhnya tentu aku akan dihalang dari menduduki peperiksaan ini. Biarlah dulu, nanti aku akan ulang ambil semula. Pengajian akan datang, buat Modul 3 pulak. Masih dengan MAINS.

Pengajian IT (Kejuruteraan Perisian) di Cosmopoint Seremban, sedang berjalan lancar. Minggu depan, kelas semester lapan akan bermula. Semester ini aku dapat ambil tiga subjek, satu subjek baru (OOP2 – C#) dan dua lagi subjek yang aku kantoikan semasa semester 5( Web dan Malaysian Studies). Peperiksaan yang lepas untuk OOP1-Java, rasanya boleh skor A. Samada A campur atau tolak atau tiada campur tolak, tapi pastinya cemerlang. Carry mark saja pun sudah ada 56/60. Pastinya jika aku masih di Cosmopoint Penang akan dicemburui oleh kawan-kawan.

Cerita pasal kantoi semester 5 tu ialah kerna aku tak diberi notebook. Notebook ini sepatutnya aku dapat dari Cosmopint Penang. Entah apa sandiwara yang dimainkan aku dicicirkan dari mendapat benda ni. Frust giler (cakap budak sekarang). Sebagai tanda protes maka aku tidak hadir ke semua peperiksaan akhir pada semester itu. Padan muka aku dan padan muka depa. Wahasilnya semester tu, satu point pun aku tak dapat. Entah camna pun tak tau aku berubah fikiran dan dalam masa yang sama aku pun telah pindakh ke area Seremban, maka tak jadilah aku nak kantoi terus. Nasib baik juga lah aku punya CGPA strong. Jika tidak habis la pengajian aku kat Cosmopoint ini.

Tolak semester ini ada lagi tujuh subjek yang perlu diambil. Kalau tiada aral, tahun 2010 habislah. InsyaAllah.

No comments: