Wednesday, September 03, 2008

Penilaian Prestasi

Musim ini tiba lagi. Tiada persediaan yang aku buat. Biar jika ada ribut pun mau melanda.

Jaga tempat ini seorang diri, tidak dihargai. Tadi, baru sebentar dia datang lagi. Jika kamu mahu EE( Exceed expectation), sila kemukakan bukti. Markah instructed job 25%. Entah bila wujud, aku pun tak tahu. Maka aku pilih yang senang, ME (meet expectation) sahaja. Tidak perlu cari bukti, tidak perlu justifikasi dan declare apa-apa. Jika mau EE, tahu depan sahaja. Bolehlah aku menconggak strategi.

Tahun ini biarlah berlalu pergi atau aku yang pergi dari tempat ini. Atau biar bersilih ganti. Ini kerna aku tidak dihargai di sini.

p/s: skor paling rendah NI(need improvement), tahun depan mula lima tingkat skor. Paling rendah..tak ingat. Paling tinggi..role model.

No comments: