Wednesday, September 10, 2008

200 KM/J

Aku bercita-cita laju(tinggi). Sekarang ini mesin yang aku tunggani hanya mampu bergerak maksima 110 km/j. Masa perjalanan sehala untuk datang ke tempat kerja ialah 50 minit sejauh 60 km. Atas lebuhraya 50 km selama 30 minit. Puratanya 100 km/j atas highway.

Jika aku dapat mencari mesin yang bergerak selaju 200 km/j di atas highway, bayangkan betapa pantasnya dapat aku sampai ke destinasi. Atau pun lagi cepat aku ke alam kubur.

Berapa koskah yang perlu aku bayar untuk mendapatkan mesin ini? RM15 K atau RM30 K atau mau lebih lagi. Kos nak bela lagi. Ek er.

Pesananku , jika kamu memejut laju di Lebuhraya, jangan hendaknya kereta Pak menteri pula kamu potong. Nanti diharamkan jentera kamu dari bergerak di atas jalannya. Seperti yang pernah berlaku pada mantan Menteri Kerjaraya sebelum ini.

Moral cita-cita : Tidak salah bercita-cita tinggi, yang salahnya tidak bercita-cita langsung maupun untuk dunia waima akhirat. Maka, jadilah kita terawang-awang antara langit dan dunia. Sepertinya roh yang menanggung hutang.
Merah dan hijau, mana satu pilihan hatiku. Atau wa, kekal dengan yang biru.

1 comment:

[mohamadtahir] [mz] said...

lawak2...dh makin tertarik dan menarik utk aku baca karya tulisan ko:))