Thursday, April 30, 2009

Serender E12

Gred E12 ialah jawatan sebagai Pegawai Tadbir dan Pengurusan, manakala E07 ialah Eksekutif Tadbir dan Pengurusan yang berkelulusan Diploma. E12 untuk mereka yang berkelulusan degree. Jawatan ini untuk kelulusan bukan profesional. Profesional seperti Jurutera, Penganalisa Sistem dan Akauntan.

Pada masa interview aku telah men’down’ gredkan jawatan yang aku pohon, dari E12 kepada E07, dengan kata lain aku telah serender dengan jawatan ini dan memohon yang bawah sahaja.

Entah apa silapnya mereka,(geng HR)depa masih memanggil aku untuk interview post E12. Ini dinyatakan kepada mereka akan kesilapan ini dan mereka memaklumkan aku dipanggil juga untuk post ini sebab aku ada degree..nak bagi E07, tiada jawatan atau diploma yang sesuai. Nanti jadi ’over qualified’ pulak...lagi pun kelulusan CGPA 3.0 ke atas ini susah kata mereka untk diperolehi oleh orang yang belajar secara part time..

Dah, 3 kali interview tak dapat,apa guna nya kalau dapat 4 flat sekali pun..TAMAT.

SAMBUNG..

Tapi ada satu kalimat yang selalu diungkapakan setiap kali akhir interview tidak diucapkan kali ini..

”Encik Z, kalau tak dapat post ini, jangan putusasa..cuba lagi noo”.

No comments: