Wednesday, October 10, 2007

Buku Travelog Haji karya Prof MKI


Selamat Hari Raya Maaf Zahir batin.



Sehingga saat ini aku telah membaca hingga mukasurat yang ke 81 dalam episod penceritaan buku ini. Paling hati ini tersentuh adalah bab ke 16 Universiti Baitullah(ms 74) "Itu Kaabah! Ya, itu Kaabah." Serentak dengan itu, aku sebak dan air mataku mengalir sebelum ku bacakan lagi tentang kami yang mengalirkan air mata. Tidak dapat aku bayangkan betapa terujanya dan takjub bila kita dapat melihat apa yang menjadi kiblat solat selama ini.

Dengan kisah buku ini, aku mengimbau kembali laluan kehidupan aku hingga ke saat ini. Ingin kembali membetulkan niat dan tujuan hidup. Mengutip dan mengamalkan apa yang lama telah ditinggalkan. Sentiasa berdoa dan berzikir kepadaNya. Kembali dengan solat dua rekaat bagi menunaikan segala hajat. Minta terus kepadaNya melalui solat. Moga dipermudahkan. Rabbi Yassir Wala Tuassir Ya Karim. Amin Ya Allah..

No comments: