Thursday, October 04, 2007

Apa cerita hari ini

Salam semua..

Semalam jam 4 pagi, aku terkejut dari tidur. Bukan kerana aku ingin bersahur awal tapi kawan sebilik menerima 'call' dari isterinya yang ingin di'cerubuhi' oleh seseorang yang telah menceroboh rumah mereka di Kulim. Walau pun tindakan si penceroboh itu tidak berhasil, tapi kesan dari perlawanan itu maka tangan isteri kawan kita ini terpaksa berjahit 10 jarum.

Semenjak Ahad ini juga, aku bersama 'kuda besi' yang dibawa dari Kulim. Perjalanan dengannya dari bilik sewaan itu ke sini, tempat kerjaku cuma 3 minit sahaja. Jadi sekarang aku tidak terkejar-kejar lagi. 15 minit mahu masuk kerja baru aku bersiap untuk datang. Ke tempat pengajianku pun begitu pantas sekali. Hanya 10 minit saja perjalanan dari tempat kerja ke sana.

Semalam juga, cek aku yang berjumlah ribu-ribu itu telah tertunai. Jadi dapatlah aku menjelaskan janji aku dengan pihak bank untuk membayar hutang-hutang mereka. Sebelum ini aku langsung tidak layan panggilan mereka, kerana janjiku untuk melunas segala hutang mereka sebelum ini menjadi tergendala dek kerana kesilapan kawanku di Kulim. Entah apa yang dipeningkan dia, cek aku itu dimasukkan ke bank yang lain.

Minggu ini juga adalah minggu peperiksaan PMR untuk anak perempuanku. Aku di sini tidak dapat hendak menolong membaca surah untuknya diketika peperiksaan berjalan. Hanya doa yang dapat ku panjatkan ditika kelapanganku. Harap emaknya saja untuk membaca al-Quran buat membantu kekuatan rohnya untuk menghadapi masa-masa peperiksaan.


Sekian.

No comments: