Tuesday, October 04, 2005

Esok puasa

Assalamualaikum..

Kepada semua rakan-rakan blog, para pelawat dan ... Pak chik mengucapkan selamat berpuasa. Bermulalah dengan niat puasa untuk sebulan malam ini.. So, kalu terlupa niat pada hari puasa yang lain, niat sebulan ni boleh cover.

Azam Pak chik, nak habiskan baca tafsiran Quran untuk sebulan puasa ni. Tafsir yang pak chik guna ialah tafsiran oleh Ustaz SonHadji (Tafsiran di Radio)... Oleh itu, bermula malam ini pak chik kena habiskan membaca satu juz tafsiran sehari semalam. Yang lain tu, seperti biasa solat tarawikh 8 atau 20 rekaat. Dan akhir 10 malam Ramadhan, pak chik cuba dapatkan 2-3 malan untuk bermalam (ikhtikaf) di masjid.

Bulan puasa ini jugak pak chik akan memulakan pengajian jarak jauh (PJJ) kursus BBA pada 20-23 Oktober ini. Semester akhir ini, cuma tinggal lagi 4 paper untuk ditamatkan. 3 paper yang pak chik telah cicirkan (tarik diri = TD) dan 1 paper (Pengurusan Strategik) yang fresh. Pak chik menaruh harapan untuk skor 3.5 ke atas pada sem yang akhir ini. Harap rakan blog dan para pelawat dapat doakan kejayaan pak chik.

Sekian, wasalam.

No comments: