Friday, August 15, 2008

Pening


Hari ini aku pening kepala..mungkin disebabkan bebanan untuk menyiapkan satu ujian dan dua tugasan aturcara Java. Semua soalan final tahun lepas. Dua hari aku bertungkus-lumus.Aku cuba menyalahkan badan kurang air yang menyebabkan aku pening.
Maka aku belikan air mineral 750ml, tapi pening aku tidak hilang jugak.

Tadi, lepas solat Jumaat aku tidur sebentar, agar pening kepalaku hilang. Tapi tidak juga hilang. Ada cara pantas untuk hilangkan pening ini, makan saja Panadol. Tapi aku tidak ingin makan ubat ini. Berubat hanya harus, wajib jadinya jika tidak tertahan lagi. Aku masih bertahan.

Mungkin aku kurang makan dan oleh itu darah tidak cukup ke kepala. Atau aku kurang tidur, ikut kata pakar kena tidur 8 jam satu malam. Aku hanya dapat tidur 6 jam saja. 11:30 hingga 5:30 pagi. Tak boleh nak adjust dah masa ni.

Lagi..apa yang nak aku kata. Mungkin aku kurang senaman. Petang nanti aku akan turun bermain badminton. Lawan puak muda sangatlah membuat aku teruja. Apatah lagi bila taktik aku menjadi. Kalah dan menang, tak kisah sangat. Janji enjoy. Moga-moga eksersais petang ini dapat menghilangkan pening kepala ini.

No comments: