Wednesday, September 12, 2007

Kelas pertama 'Malaysian Studies'

Semalam adalah kelas pertama 'Malaysian Studies'. Minggu lepas, sepatutnya sudah bermula. Tapi, pensyarah tidak masuk kelas. Jadi, aku makan angin saja datang ke CIUC pada minggu lepas.
Pensyarah subjek ini, berkelulusan Master dalam HRD dan bercadang untuk membuat PHD dalam masa terdekat ini.
Sesi perkenalan, berjaya mengbongkarkan status diri aku. Seorang yang sudah mempunyai degree. Tapi kenapa ya?. Mahu pula membuat Diploma IT. Banyak jawapan yang dapat diberi tetapi secara biasa, aku akan menjawab-aku bekerja dalam bidang IT. Jadi, kena ada sekurang-kurangnya sijil(Diploma lagi baik) dalam IT. Dulu, semasa aku ditemuduga, bila ditanya soalan ini aku akan menjawab-itu saja peluang yang ada pada masa itu. Maksud aku, pada masa aku ingin sambung belajar hanya degree ini yang dapat aku buat. Oh, sebelum kamu pula tertanya-tanya. Degree aku dalam bisnes. Berhenti kejap. Aku mahu buat exam dulu. Bukankah sekarang aku sedang berkursus PPJIT(Proram peralihan Juruteknik IT). Subjek - Sistem Digit dan Konsep Mikropemproses...

No comments: