Tuesday, October 03, 2006

Apa yang nak aku tulis

Date : 03.10.2006
Time : 00:35

Salam..

Semasa mula kembali mengblog di sini pada dua hari yang lepas aku tidak dapat tidur. Macam-macam yang datang di kepala otak aku. Nak tulis ini lah, itu lah, akhirnya jam 4:30 pagi baru dapat tidur dan aku pun bersahur dulu.

Tetapi malam ini tidak tahu pula apa yang nak ditulis. Jadi, macam biasa lah, aku akan melawat blog geng yang lain. Masuk ke blog cikgu DIT aku tiada apa yang dikemaskininya. Kemudian ke laman sifuPTS (www.universitipts.com), dapat lah sikit info - macamana kalau nak tahu ada bakat penulis atau tidak. Dari tujuh soalan yang ditanya, hanya tiga jawapannya YA. Jadi, kesimpulannya takda bakat lah. Tapi aku tidak kisah, dua soalan yang mula itu melibatkan keturunan. Susah nak dikata. Setahu aku, keturunan aku ni - berniaga. Tapi, takdak yang kaya-raya pun. Kira tak berbakat lah jugak. Soalan ke empat, memang tidak pernah dapat A semasa di sekolah maupun universiti dalam bab karang mengarang ini dan soalan ke lima, aku berazam mulai hari ini aku akan mencuba untuk menyertai sebarang peraduan mengarang. Mana lah tahu, kot ada bakat kat situ.

Selepas blog sifuPTS, aku ke blog PakDi pulak (www.pakdi.com/blog). Malam ini, PakDi pekena aku. Aku ingat betul la apa yang dia tulis mengenai skim pelaburan itu. Rupanya palsu belaka.

Akhir sekali aku ke blog yang memberi sedikit pengisian kepada jiwa Islam aku. Itulah blog
saifulislam online.

Sekian.

No comments: