Saturday, July 14, 2007

Hari keluarga

Date : 14.07.2007
Time : 14:52

Hari ini, hari keluarga di tempat kerjaku. Aku pergi untuk mendaftarkan diri. Hasilnya, dapatlah beg sandang yang di dalamnya terdapat satu 'tupperware' biskut beraneka jenis, payung sekaki dan satu tuala tangan. Di samping itu, terdapat juga sebanyak 4 kupon sarapan pagi dan satu kupon makanan KFC/A&W. Pergi jalan-jalan pusing sekali lalu gerai-gerai pameran dan tempat permainan dan pulang ke tempat kerja. Sambil memerhati rakan-rakan sekerja yang belum dikenali membawa anak-anak isteri masing2. Terkenangkan anak isteri di kampong dan maka satu sms dihantar" Betini(Berita terkini)..C/hati hari k'ga..beg galas, payung sekaki, tuala kecik & biskut satu t'ware.."
Minggu ini juga adalah minggu yang paling panjang terpisah denga anak isteri. Selepas pulang ke kampong (Taman) pada hari sabtu & ahad yang lepas, maka bersambung pula kursus peralihan selama 5 hari dan terus kerja hari ini. Menunggu hari selasa ini, selepas kelas petang di CIUC, baru boleh pulang ke kampong.
Apakan daya, semalam baru teringat untuk pulang sekejap ke kampong. Sekejap, bermakna singkat sungguh. Jam 12 tengahari habis kursus, balik ke kulim, jangkamasa 5 jam. Bergurau senda dan apa-apa lebih kurang dan pulang ke sini dengan bas 12 tengah malam. Tapi, itu tidak terjadi. Mungkin kerana 'mind set' telah menyatakan untuk tidak pulang ke kampong selepas kursus ini.
Dan hari jugak...

No comments: